1353078652 facebook 1353078663 twitter 1353078747 linkedin youtube 1353078780 flickr
divendres, 22 de novembre de 2013 15:40

Comunicat de canvis a la Guia Esportiva – Creuers

La Federació Catalana de Vela va acordar en la darrera junta directiva uns canvis a la Guia Esportiva de la Federació sobre els Campionats i Copes Catalanes de creuer per l'any 2014 amb l'objectiu de millorar la vela de creuer catalana i donar un valor més als nostres campionats.

Un dels punts que es va acordar va ser que pels Campionats i Copes Catalanes de creuer, el sistema de mesurament serà el ORC.

La Federació preveu aquest any, com un any d'adaptació a aquest nou sistema. Per això estem treballant conjuntament amb clubs i armadors per realitzar aquest canvi d'una manera tranquil·la i relaxada, no volem que aquest decisió comporti cap mena de complicació pels nostres regatistes.

Una de les accions que s'han pres per facilitar aquesta adaptació és, que per l'any 2014, els Campionats de Catalunya Solitaris, A Dos, A Tres, Altura i Copes Catalanes de creuer es navegarà amb un certificat ORC sense proves d'escora, o sigui ORC Club, d'aquesta manera facilitem el canvi d'un RI verificat a un ORC Club, ja que no es necessari realitzar cap mesurament a l'embarcació. A totes les embarcacions que tinguin un ORC Internacional se'ls facilitarà un ORC Club per poder córrer els Campionats de Catalunya Solitaris, A Dos, A Tres, Altura i les Copes Catalanes.

En el Campionat de Catalunya de Solitaris i A Dos s'ha incorporat la classe A Tres. Aquesta disciplina navegarà amb tres tripulants, amb un format igual que les disciplines de solitaris i A Dos, amb certificat de tripulació reduïda.

Pel Campionat de Catalunya de Solitaris, A Dos i A Tres s'ha limitat el campionat a 8 regates, on serà necessari participar a 3 regates per puntuar al rànquing, per realitzar la classificació final del Campionat comptaran les 5 millors regates de cada embarcació.

La Federació Catalana de Vela vol que aquest canvi sigui el més tranquil, fàcil i econòmic per l'armador.

Estem organitzant unes presentacions per als Presidents, Comodors, Capitans de Flota, Directors esportius i Armadors per explicar el ORC com a sistema, el seu funcionament i el traspàs de RI a ORC.

Aquestes presentacions es celebraran als següents club nàutics durant els següents dies:

Preguem confirmeu la vostra assistència al correu electrònic: a.ballester@vela.cat

Per qualsevol dubte o consulta, podeu contactar amb el nostre tècnic Aleix Ballester al 93 224 39 00 o via e-mail: a.ballester@vela.cat