1353078652 facebook 1353078663 twitter 1353078747 linkedin youtube 1353078780 flickr
Home \ Notícies \ Barcelona World Race: 70 dies de regata, molt a decidir
dijous, 12 de març de 2015 10:34

Barcelona World Race: 70 dies de regata, molt a decidir

Amb tots els vaixells, a excepció de l'Spirit of Hungary, a l'Atlàntic, la Barcelona World Race encara una recta final carregada d'emocions.

El Renault Captur supera la tempesta. Jörg Riechers: "Hem sobreviscut". El Neutrogena retalla més de 100 milles al líder en 24 hores.

Es compleixen 70 dies de Barcelona World Race des de la sortida el 31 desembre 2014 a les 12:00 UTC. 70 dies que han donat per a molt: rècords de la regata, canvis en la taula de posicions, retirada de l'Hugo Boss, tres parades tècniques a Nova Zelanda (Neutrogena, Renault Captur i Spirit of Hungary), i sobretot un Gran Sud que s'ha mostrat fidel a la seva fama. L'Spirit of Hungary segueix immers en el dur Pacífic, cavalcant una extensíssima borrasca cap al cap d'Hornos, on podria arribar en uns tres dies.

L'últim a vèncer la força del Gran Sud fins ara ha estat el Renault Captur de Jörg Riechers i Sébastien Audigane, que va sortir del Pacífic abans d'ahir al migdia. És sens dubte el pas d'Hornos més dur que es recorda en una Barcelona World Race, amb mar desordenada i ratxes de fins a 70 nusos, i ahir el duo franco-alemany va tenir l'ocasió d'explicar les seves vivències en connexió telefònica.

Un Ri Echers notablement satisfet després de doblar el cap d'Hornos per primera vegada ha explicat la seva sortida del Pacífic: "Hem sobreviscut. No ha estat fàcil. Ara està tot bé, tenim 20 nusos i anem de través amb el gennàker gran, que no havíem vist des de feia temps, el cel està clar. Així que és un gran contrast entre ahir i avui. Just després del cap, vam pensar que seria fàcil. Sense estrès. Però una milla després d'haver doblat el cap d'Hornos va arribar la primera gran ratxa, amb 70 nusos de vent, així que el vaixell va quedar tombat, amb tres rissos a la major i el J3. Ens vam espantar bastant, vam arribar i vam enrotllar el J3, i vam continuar amb els tres rissos a la major. I encara planejàvem a 24 i 25 nusos. El mar estava molt blanc i molt desfet. Al final va ser bastant esgarrifós. Així que el meu primer pas d'Hornos ha estat un dels grans".

Les condicions més dures en 25 anys de carrera
Per la seva banda, Audigane, amb quatre Hornos a l'esquena, no ha dubtat a afirmar: "En els 25 anys que porto fent regates, mai no havia navegat en condicions tan difícils". Riechers i ell, però, han demostrat un gran savoir faire: "Ens hem anticipat bé al cop i hem preparat bé el vaixell, i reduït vela amb força antelació".

Després tan dura batalla, arribava el moment del descans del guerrer. "Anit vam fer un bon sopar per celebrar-ho, en fi, per aturar-nos una mica, i crec que els nervis s'han relaxat", ha explicat el francès.

Els alisis donen la benvinguda al Cheminées Poujoulat
A unes 2.700 milles de Barcelona, ja a l'hemisferi nord, el Cheminées Poujoulat ha deixat enrere les calmes equatorials i ha entrat en el règim dels alisis del Nord-est, d'entre 12 i 14 nusos d'intensitat, que li permeten guanyar nord bastant ràpid. Malgrat l'avantatge de més de 1.300 milles sobre el Neutrogena, Bernard Stamm i Jean Le Cam són conscients que en vela oceànica res està dit fins a creuar la línia d'arribada.

Dues persecucions
A més, el Neutrogena segueix a un ritme sorprenentment alt donades les condicions teòriques de vent en què es troba, i navega a tres nusos més que el Cheminées Poujoulat amb dos menys de vent en teoria. En les últimes 24 hores, ha retallat més de 100 milles al líder. Guillermo Altadill i José Muñoz també fan una mitjana de velocitat més alta que el seu incansable perseguidor, el GAES Centros Auditivos d'Anna Corbella i Gerard Marín. Tots dos vaixells estan aproximadament a l'altura de Salvador de Badia, separats per unes 200 milles, amb vents alisis de l'E-NE d'entre 10 i 12 nusos. Per això sorprenen els 13 nusos de mitjana del Neutrogena.

Un altre punt calent de la regata es troba entre la quarta i la cinquena posició, que ocupen el We Are Water i el One Planet, One Ocean & Pharmaton. Aleix Gelabert i Didac Costa persegueixen els germans Bruno i Willy Garcia a 60 milles de distància. Tots dos ascendeixen cap al Nord-est a unes 1.000 milles de la costa argentina, amb 25-27 nusos de vent del W-NW. Això els ha permès fer excel·lents mitjanes de velocitat, sobretot al We Are Water, que ha estat el més ràpid en les últimes 24 hores, amb diferència. Els germans Garcia han recorregut 400,4 milles, a una mitjana de 16,7 nusos. Això són 25 milles més que els següents, Gelabert i Costa. No obstant això, un anticicló que es desplaça cap a ells pot privar del bon vent que gaudeixen fins ara.

Sols al Pacífic
Després del Renault Captur, que ja voreja les illes Malvines, l'Spirit of Hungary "gaudeix" de les seves últimes milles al Pacífic, sol en meitat d'aquest immens oceà, impulsat per una enorme borrasca i començant a baixar el "tobogan" del límit de la zona d'exclusió antàrtica cap al cap d'Hornos. Conrad Colman va escriure ahir: "Ens sentim una mica sols per aquí, enmig del Pacífic Sud, mentre la resta de la flota ja ha passat el cap d'Hornos i els VO65 estaran encara a Auckland durant uns dies. La nostra única companya: una enorme depressió just a sota de nosaltres i directament en la nostra ruta cap al cèlebre cap. [...] Acabem de passar el punt 'Nemo', el lloc més aïllat del planeta, a mig camí entre Xile i les illes Chatham (Nova Zelanda) en el sentit est-oest, i entre l'Antàrtida i les illes tropicals de Pitcairn al nord. Bé, entre una petita illa tropical i els gels del Sud, podem dir que no tindríem molts refugis possibles en cas de problemes, seria una mica com triar entre 'Nàufrag' de Tom Hanks (però sense Wilson) i les expedicions d'Ernest Shackleton! Fins i tot l'estació espacial internacional està més a prop de terra que nosaltres a algun s quilòmetres d'altura...".

Classificació provisional (11 març 2015 14.00 hores UTC)

Cheminées Poujoulat (B. Stamm - J. Le Cam) a 2.717,2 milles de l'arribada
Neutrogena (G. Altadill - J. Muñoz) a 1.342,9 milles del líder
GAES Centros Auditivos (A. Corbella - G. Marín) a 1.544,1 milles del líder
We Are Water (B. Garcia - W. Garcia) a 3.019,1 milles del líder
One Planet, One Ocean & Pharmaton (A. Gelabert - D. Costa) a 3.067,0 milles del líder
Renault Captur (J. Riechers - S. Audigane) a 3.840,3 milles del líder
Spirit of Hungary (N. Fa - C. Colman) a 5.643,8 milles del líder
Retirat: Hugo Boss (A. Thomson - P. Ribes)

Font: Barcelona World Race

Aquest web utilitza cookies per obtenir dades estadístiques de la navegació dels seus usuaris. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Si vol, pot canviar les seves preferències o ampliar aquesta informació aquí To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

I accept cookies from this site.