1353078652 facebook 1353078663 twitter 1353078747 linkedin youtube 1353078780 flickr
Home \ Notícies
Notícies
El francès Albeau domina els primers eslàloms del Campionat del Món de Windsurf – GP Catalunya Costa Brava, que comença amb vent fort i onades

 

Sant Pere Pescador, 1 de juny de 2011

El Campionat del Món de *Windsurf – GP Catalunya Costa Brava 2011 no podia començar millor. La previsions meteorològiques que auguraven tramuntana, el vent del nord típic del golf de Roses, han encertat de ple. La platja del Cortal de la Devesa de Sant Pere Pescador, davant del càmping La Ballena Alegre, on es du a terme la competició, ha registrat ratxes de vent de més de 40 nusos, la qual cosa ha permès completar fins a 3 mànigues entre la tarda d'ahir (dimarts 31) i el matí d'avui.

El windsurfista francès Antoine Albeau (F-192) ha estat el clar dominador de les tres eliminatòries celebrades fins al moment, ja que s'ha imposat en totes elles. Albeau, el regatista d'eslàlom més complet del moment i actual "rècordman" de velocitat en windsurf, s'ha mostrat intractable en un mar amb vent fort i molt onatge, la qual cosa ha obligat a la direcció de la prova a fer més petit el camp de regates per seguretat i als windsurfistes a aparellar les veles més petites que portaven.

El canari Bjorn Dunkerbeck (*SUI-11), que navega sota pavelló suís i que arribava a la Costa Brava al capdavant del Campionat, només ha aconseguit classificar-se per a les finals de perdedors, la qual cosa l'ha relegat, de moment, fins a la onzena posició. Sembla que el canari està tenint problemes amb la tramuntana i ahir fins i tot va trencar el màstil.

Cal destacar l'actuació del també francès Cyril Moussilmani (F-71), el gran dels tres germans Moussilmani que estan competint i que s'ha col•locat provisionalment segon, i de Josh Angulo (CV-1), natural de Hawai i adoptat per Cape Verde, que utilitza taules de la seva pròpia marca i que ocupa la tercera posició.

Després d'una parada obligada al migdia per reposar forces, el vent continua bufant foro i les regates s'han reprès a la tarda.

S'adjunten dues fotografies de la jornada d'avui.

 

 

Font:

Premsa:
Tel. 667 753 638
prensa@ballena-alegre.com

GERARD MARÍN, navegant de la 2a edició de la Barcelona World Race

Imatge:http://cort.as/0y4A


Va començar a navegar amb europa, embarcació que li ha donat molts títols. El 2007 va fer una de les regates oceàniques internacionals més dures del món, la Ministransat, i el 22 d’abril va ha acabar la Barcelona World Race, acompanyat del francès Ludovic Aglaor, a bord del Fòrum Marítim Català. El Gerard és insaciable, i sembla que amb una volta al món no en té prou. Vol repetir a la tercera edició.



Com has arribat a fer una Barcelona World Race?


Doncs mira, jo venia de navegar amb la classe europa, després vaig fer un salt a la classe mini i finalment he passat aquí.


I quines diferències hi ha entre l’europa, el mini i l’Imoca 60?


Amb l’europa i el mini tu prens les teves pròpies decisions; en canvi quan navegues acompanyat en un Imoca les decisions han de ser compartides i posar-se d’acord és complicat. T’has de portar molt bé.


T’hi has portat?


No. La convivència ha estat molt complicada. El Ludovic té unes maneres de fer molt concretes i hem xocat força. Ell tenia més expectatives, no era conscient que el vaixell era el que era i nosaltres també. Potser això el va frustrar una mica.


A qui van oferir el projecte?


A mi. Em van preguntar amb qui volia anar i jo vaig dir que amb algú amb experiència perquè volia aconseguir una bona posició, i la vam aconseguir. De nou vaixells que van arribar nosaltres vam quedar vuitens. Els cinc vaixells restants van trencar.


Satisfet, doncs?


El nostre objectiu era quedar per davant dels vaixells de la nostra categoria que eren We are water, i Central Lechera Asturiana. Així que podem estar contents.


Què vas trobar a faltar?


La convivència. Fer una regata tan bonica com aquesta i no poder-ho compartir amb l’altre és una pena.


Tot és tan bonic? Vau tenir algun problema al mar?


Vam haver de parar a Wellington perquè teniem un problema amb les potabilitzadores que converteixen l’aigua salada a dolça. Havien de fer 6 litres d’aigua per dia i no en feien!


I què vau fer?


Vam beure molta aigua de la pluja. (riures)


Algun moment que ho volguessis engegar tot a rodar?


Jo pateixo molt durant les calmes, quan el vent comença a baixar i de sobte es para. En canvi els temporals són molt més emocionants.


Vaja, ets d’acció tu.


Sí!


Moment més intens de la regata?


Tota la primera etapa fins a Wellington va ser més intensa perquè hi havia més competició i forçàvem el vaixell una mica. A la segona part vam anar més tranquils perquè estàvem a mil milles dels de davant i dels de darrere i no teníem pressió.


Què tal el menjar?


Em vaig capficar amb l’aport calòric dels aliments i els vaig escollir sense pensar en els sabors. Greu equivocació, qüasibé no m’agradava res! I es clar, quan estàs tocat et ve de gust un plat que t’agradi...


I el Ludo no et va oferir menjar seu?


Algun cop sí...quan no teníem aigua per dissoldre el menjar liofilitzat ell em donava menjar que no necessitava mesclar-se amb aigua.


Manteníeu contacte amb terra?


Sí, podíem trucar, enviar correus,... La distància es fa petita, a diferència de la Minitransat, que estàs 20 dies aïllat del món.


Com us repartíeu les tasques?


Ell portava més la responsabilitat de la tàctica i les reparacions importants. La navegació era amb guàrdies de 4 hores i intentàvem dormir 2 hores i mitja o 3.


Molt poc!


Pensa que a la Minitransat són entre 20 i 40 minuts màxim. Quan vas amb algú sempre un dels dos vigila però si vas sol no.


En algun moment vas sentir que podies córrer perill?


No, però si que fa respecte quan ets al sud hi ha zones de gel. És de nit, no tens visibilitat i si xoques amb un iceberg....com te’n surts? Però per sort no va passar res.


I quan vas tornar a trepitjar terra què?


Vaig anar en bici, en tenia moltes ganes!


Ah, si?


Després de veure a la família, es clar.


Et va veure diferent la família?


Home doncs havia perdut molt to muscular.


Què has après?


Que en aquests projectes el més important és la preparació prèvia que has de fer a terra. Has de tenir una bona llista de recanvis, un vaixell fiable, que hi tinguis confiança, que l’hagis treballat molt. Tot això és el 50% de la regata.


I a partir d’ara?


Doncs si no em busqués objectius petits no sabria que fer! Estic entrenant per fer una carrera en bicicleta d’aquí dos mesos i sóc entrenador de vela lleugera....faig temps mentre espero un altre gran projecte, com el de la tercera Barcelona World Race.

 

 

MIREIA GUILELLA

dimecres, 1 de juny de 2011 10:21

Campionats de Catalunya mes de juny

Aquest mes de juny , ha sigut molt important per la vela, arreu de la costa catalana s'han celebrat diferents Campionats de Catalunya, adjunt trobareu les seves cròniques:

 

Campinat de Catalunya       Catamarà   3,4 i 5 CE La Surfera Gironina  Crònica   
Trofeu Joan Guiu  Solitaris i A dos  3,4 i 5   RCN Barcelona Crònica   
Campionat de Catalunya  Estel  4 i 5  CN Vilassar de Mar  Crònica   
Bahia de Pollença  Altura  10 a 13  ANAM,CN Garraf  Crònica  
Regata III Costa Brava Altura, Solitaris i A dos  11 i 12  CV Mataró  Crònica   
Campionat de Catalunya         Làser Radial equips 11 i 12  CN El Balís  Crònica   
Campionat de Catalunya  Optimist Grup 3  18 i 19  CN El Masnou  Crònica   
Regata Dragonera  Altura, Solitaris i A dos  23 a 25   CN El Balís  Crònica   
<< Inici < Anterior 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 Següent > Final >>
Pàgina 764 de 821

Aquest web utilitza cookies per obtenir dades estadístiques de la navegació dels seus usuaris. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Si vol, pot canviar les seves preferències o ampliar aquesta informació aquí To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

I accept cookies from this site.

EU Cookie Directive Module Information