1353078652 facebook 1353078663 twitter 1353078747 linkedin youtube 1353078780 flickr
Home \ Notícies
Notícies
dimecres, 13 d'abril de 2011 12:24

Campionat d'Espanya i de Catalunya de 470

 

Les aigües de Port de la Selva acullen del 14 al 17 d' abril el campionat d’Espanya de la classe olímpica 470.

Coincidint amb el cap de setmana els dies 16 i 17  també es realitzarà el campionat de Catalunya de la mateixa classe 470.

Aquest campionat comptarà amb la presència d’Onán Barreiros i Aron Sarmiento  guanyadors del campionat del món ISAF 2009

També cal destacar l’esforç que realitza el club nàutic Port de Selva per la promoció de la classe 470 a Catalunya.

 

Informació del Campionat a la web del Club


dimecres, 13 d'abril de 2011 09:52

El 29er, l'embarcació juvenil del segle XXI

 

El 29er és un skiff doble de 4,45 metres d'eslora i 90 quilos que atrau molt als joves. Un skiff és un disseny modern de vaixell d'alt rendiment que té el casc baix i pla per poder planejar amb més facilitat. És una bona opció per aquells regatistes que fan el pas de la vela infantil a una altra embarcació. L'escullen perquè és un vaixell divertit, molt ràpid i àgil, i encara més fàcil de manejar que el seu germà gran: el 49er. D'entre les classes juvenils és dels vaixells més ràpids, pot superar els 20 nusos. Demana, això si, una certa condició física. És un vaixell que obliga a estar en moviment i fent ajustos continuament.

Hi ha dues modalitats més a part de 29er: el 29erXX i el 29er XS. Per una banda el 29erXX ha estat proposat oficialment pel Equipment Comitee de la ISAF com a classe olímpica, tot un èxit per la classe. I de cara els Jocs Olímpics del 2016 es preveu que les dones puguin competir en aquesta modalitat, en un intent perquè les clases olímpiques estiguin representades per homes i dones de forma equitativa.

El 29erXX comparteix amb el 29er la majoria d'elements. El mateix casc, orça i timó, però si que se l'ha dotat de més superfície vèlica, spinnaker asimètric i se li ha afegit un altre trapezi. Qualsevol 29er es pot transformar fàcilment en un 29erXX, sense haver de comprar un vaixell nou.

La modaliatt 29erXS va ser creat com a vaixell escola, per aquells nens que acaben de l'optimist i troben que hi ha un salt massa gran fins al 29er. Està pensat per regatistes de fins a 15 anys que tinguin interès per la vela d'alt rendiment: els skiff. "El 29er serà per la vela el que l'snowboard ha estat per l'esquí", va dir Ian Bruce, el dissenyador del Làser, i des de llavors aquest vaixell ha experimentat un creixement espectacular entre els joves de tot el món. És un vaixell emocionant, tècnic i divertit i permet adaptar-lo a les versions posteriors, el 29er i el 29erXX canviant les veles i el pal.

Carlos Robles, una promesa de la vela, ha navegat fins ara amb optimist i fa poc que ha començat a navegar amb 29er junt amb el seu company Florian Trittel. Ha escollit el 29er perquè "des del primer dia que el vaig veure em va enamorar, és divertit i molt ràpid, m'hi sento més bé que en qualsevol altre vaixell". Comparteix un mateix objectiu amb Trittel: "Volem anar al Campionat d'Espanya que es farà per Setmana Santa i a veure si ens classifiquem pel mundial".

A diferència del 49er, en 29er només navega al trapezi el tripulant. I gairebé sempre hi està penjat ja que amb pocs nusos de vent el vaixell ho demana. Així doncs converteix la navegació en tota una experiència plena d'emocions. Es tracta d'un vaixell excitant, en constant creixement a Catalunya i al món, i a un preu que ronda els 8.000€ comptant les veles.

 

Els inicis

A l'octubre de l'any 1996 la ISAF va seleccionar al 49er com a vaixell olímpic masculí per a les Olimpíades del 2000. El 49er, dissenyat per Julian Bethwaite, va apropar a la resta del món la navegació dels 18 peus Australians.

En la mateixa reunió d'octubre del 96, la ISAF va proposar a dissenyadors i constructors la idea que presentessin un vaixell nou per als joves i així va ser com es va presentar el 29er. Ara és una classe internacional ben establerta a tot el món.

 

campionat deuropa 2010_2

 

29er a Espanya i Catalunya

A Espanya els inicis han estat molt durs ja que no hi havia vaixells ni tècnics ni l'experiència suficient per organitzar regates. Però des de fa dos anys el panorama ha canviat i actualment ja es disputen campionats a nivell nacional amb participació regular de representants de cinc comunitats autònomes.

Actualment a Catalunya hi ha flotes al CN El Balís, el CN Garraf i CN l'Escala. Hi ha un total de 10 vaixells, mentre que fa un any n'hi havia només 4. "El creixement ha estat important tenint en compte que estem en plena crisis i sense possibilitat de comprar vaixells de segona mà" assegura Frank Trittel, Secretari de la classe 29er.

A Catalunya el 29er està representat per "Speed'n'Fun" que actualment persegueix l'objectiu d'ampliar la flota motivant els clubs perquè apostin per aquesta nova classe i paral·lelament també acompanya i recolza les millors tripulacions catalanes perquè puguin aconseguir èxits tant a nivell nacional com internacional.

El 29er, monotip

El 29er va ser concebut com una classe monotip. Així tots els vaixells tenen un sol disseny. No hi ha lluites per diferències de material, tothom navega amb les mateixes condicions i amb vaixells idèntics. Molt còmode pels regatistes, que saben que vagin on vagin arreu del món només hauran de pensar en passar-s'ho bé perquè els seus rivals navegaran amb vaixells idèntics al seu.

Calendari

Les competicions del 2011 més importants a nivell nacional són el Campionat d'Espanya al CN El Garraf que es celebrarà del 20 al 23 d'abril i la Copa d'Espanya al Reial Club Marítim Santander que tindrà lloc del 7 al 10 de setembre. A nivell internacional el gener del 2011 es va disputar el Campionat del Món al Mal de la Plata, a Argentina, on van participar-hi dues tripulacions espanyoles. A més a més al llarg de tot l'any es disputa un Eurocup, que consta de nou regates a diferents països europeus: Espanya, França, Holanda, Suïssa, Alemanya, Dinamarca, Anglaterra, Itàlia i Turquia. El proper juliol es disputarà el Campionat d'Europa a Locarno, Suïssa, on s'espera una participació de més 150 vaixells.

Aquests campionats a dia d'avui són Open, la qual cosa significa que no hi ha necessitat de classificació nacional per a poder participar-hi. "Això popularitza molt aquests campionats com la classe en sí", assenyala Trittel.

52 europes ha estat el número d'embarcacions inscrites en el Trofeu Primavera de Blanes 2011, en aquesta edició el podí s'ha tenyit de vermell, color del gallardet del club organitzador.

Aleix Subirà 1r, Albert Codinachs 2n, Adrià Codinachs 3r i jaume Todó 4r. Tots del CV Blanes seguits de Pau Schilt del CN El Masnou que s'ha classificat com a 5è.

En les noies Alba Bou del CN Estartit ha estat la 1a, Cristina Pujol del CN Port D'Aro 2a, Júlia Subirà CV Blanes 3a, Marina Sarquella CV Empuriabrava 4a i Nuria Garcia del CN Port D'Aro 5a .

El trofeu al primer Rookie (Cadet) l'ha guanyat Salvi Borrat del CN Estartit en masculí i Tatiana Hettier del CN Llançà.

La meteo amb un potent anticicló va deixar sense proves a la flota el dissabte. El diumenge el vent ha estat mandrós i fins a les 14h no ha entrat un llevantet amb cara i ulls permetent la celebració de les dues proves que finalment han configurat la classificació final.

 

http://www.europe.ppcc.cat/

<< Inici < Anterior 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 Següent > Final >>
Pàgina 787 de 818

Aquest web utilitza cookies per obtenir dades estadístiques de la navegació dels seus usuaris. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Si vol, pot canviar les seves preferències o ampliar aquesta informació aquí To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

I accept cookies from this site.

EU Cookie Directive Module Information