34a Ruta de la Sal: Skippers i tripulacions, preparadess per a la sortida cap a Eivissa

Creuer
10 març 2022
Font: CN Skipper

La XXXIV edició de la Ruta de la Sal està preparada per a salpar. A només un mes de la sortida, els velers més emblemàtics i les tripulacions assídues de la Navegació d'Altura del Mediterrani, ja estan disposades per a cobrir del 14 al 16 d'abril les 140 milles nàutiques del recorregut de la travessia que uneixen el CM Port Ginesta i el RCN Dénia, amb l'illa d'Eivissa, dues flotes amb sortides diferents que posen ambdues rumb cap a CN Sant Antoni de Portmany.

L'atractiu d'arribar a l'illa d'Eivissa, després d'una navegació nocturna, de llarg a llarg de l'horitzó del Mediterrani, acompanyats per la Lluna Plena de Setmana Santa, és un atractiu nàutic, que es renova any rere any, amb centenars de velers, per a aconseguir la incomparable costa eivissenca.

Un esdeveniment esportiu de primer nivell
La Ruta de la Sal és un esdeveniment esportiu de primer nivell. Compta amb la participació d'embarcacions que destaquen en els principals Circuits de Navegació d'Altura tant espanyols com europeus. Els vaixells més destacats i els navegants més emblemàtics participen en La Sal que en aquesta ocasió reunirà vaixells de nou nacionalitats, com Espanya, Gran Bretanya, Països Baixos, Bèlgica, Polònia, Itàlia, República Txeca, i França. Moltes de les tripulacions de la Ruta de la Sal tenen marcat en el seu calendari de regates la seva participació en ella, ja sigui per a aconseguir la victòria o per a la preparació de futurs reptes.

En aquesta edició cal destacar la inscripció del Brujo d'Alberto de Castro, guanyador de la versió Dénia del passat any i recent vencedor en temps real de la passada 200 Milles a2 d'Altea, i del Yellow Rose vencedor en La Sal 2021 en la versió Barcelona, que defensaran els seus títols. També estan inscrits altres guanyadors en passades edicions, com el DKategoria de José Ignacio Vicent, vencedor en el 2019, el Clem de Jaime Olazabal, vencedor en 2099 i 2017, el Marjuin de Pere Roquet, vencedor en 2018, o el Plis Play  de Vicente García Torres, vencedor en el 2008. 

Aquest any navegaran també imponents velers com el Maandrake, un Swan 60, el  Pelotari Project, un Vismara Mills 68 d'Andrés Varela i el PH3, Contest 72CS. Entre les embarcacions de tripulació reduïda estan els 40Class, Tornado III d'Héctor Luengo i Mar Menor Pablo Bernabé, l'Alcyone de Francisco García o el Diabolic de Glenn De Brouwer.

En la versió Barcelona, amb sortida a Port Ginesta, estan inscrits entre d'altres, els velers PH3 de l'holandés Austin van Wout, el X50 Exit de Javier Entrecanales, l'Orana de Marta Ferragur, el Llamp de Antonio Targa,el Nirvana Tres de José Martín, el Sununai de Xavi Leon, el Pogo 30 Pupule de Marco Pascua, el Gymir de Francesc Roig, La Belle de l'holandés Frans van Belle, Atlant del Vent de David Tur, l'Ascata 3 de Yamandu Rodriguez, el Alcyone de Francisco García-Cernuda o el Diabolic del belga Glenn De Brouwery.

Des de Dénia destaquen els velers Alaik d'Alberto Zardoya, l'irlandés Adelie Dos de Mairead ni Cheallachain, l'Alcor Tres de Juan Pablo Barro, l'Aruba de Javier Blasco, el Dingo de Derek Morris, l'Alnus de Rafael Garcia, l'Anaida de Whilheml Alexander Karl, l'Ascalo de Beatriz Domínguez, el Burlesque de Belén Vercet, el Darkness de Noel Fortea, Escualo Tres de Marcelino Cardona, el Jana de Vicente Valls, el Nereu de Alexandre Momparler, Pimentón de Pedro Yubero o el britànic Patagon de Erwin Conn.

Assenyalar, en el vessant esportiu que al llarg de la història de la Ruta de la Sal, 13 skippers han aconseguit guanyar més d'una ocasió la prova i tres d'ells participen en aquesta edició com Jaime Olazabal amb el Clem, Alberto de Castro amb el Brujo i Juan Carlos Sanchíz, amb el Adranalin.